A Goliat-mező olajkincsét már 2000-ben felfedezték. A készletek ca. 174 millió barrel – alacsony kéntartalma miatt kiemelkedő minőségű - olajat, valamint további 8 milliárd m3 gázt jelentenek. A két legnagyobb olajat tartalmazó képződmény 1.100-1.800 m mélyen található.
A Goliat építését 2010-ben kezdték meg. A Goliat 2015 tavaszán készült el, és azt a „Dockwise Vanguard“ nevű, nagyteljesítményű teherszállító hajóval a dél-koreai Ulsan-ból 60 nap alatt szállították a 29.000 km távolságra fekvő, Norvégia északi részén található földrajzi helyre, és, mint a legészakabb területen található első fúrótornyát állították fel Hammerfest városától 85 km-re, északra. A fúrótornyot az olajmező felett 14 sodronykötéllel, 8 horgonnyal és 22 kapcsolódó kút felett stabilizálták. A tenger itt 400 m mély.
A Goliat átmérője 100 m, súlya 64.000 tonna, és naponta akár 100.000 barrel olaj kitermelésére alkalmas, míg akár 1 millió barrel olajat tud időszakosan tárolni. Hozzávetőleg 120 ember alkotja az állandó létszámot. Két, saját gyártásból származó, egyenként 850.000 barrel kapacitású, un. ‚Shuttle-Tanker’ szállítja a „Goliat Blend“ minőségű olajat a különböző európai célkikötőkbe.
Ez az olaj-fúrótorony rendelkezik többek között az egyik legmodernebb és legmegbízhatóbb - olajszállító tankerbe - töltő berendezéssel. Az e célból létesített, közel 13 m átmérőjű tömlődob a világ valaha megépített legnagyobb ilyen jellegű berendezése. A Goliat áramellátását Hammerfest-ből, a saját kivitelezésben megépített erőmű biztosítja a világ leghosszabb, tenger alatt lefektetett akár 75 MW kapacitású áramkábelével. A fúrótorony hatékony helyszíni áram-előállításával együtt, a CO2-kibocsátását 50 %-kal lehetett csökkenteni.
Különböző okokból eredő késedelmeket követően, a Goliat FPSO végül 2016. márciusában kezdte meg a 15 évre eltervezett olaj-kitermelést.
A koreai tervező cég, a Hyundai Heavy Industry 2010-ben kapta meg a megbízást a berendezés megépítésére. Az egyik legfontosabb követelmény volt a norvég nemzeti NORSOK-Standard kötelező alkalmazása és annak gyakorlatba való átültetése. Az EagleBurgmann a norvég EPC-vel való együttműködése folytán, és a korábbi projekteken összegyűjtött sokéves tapasztalatával, értékes Know-how formájában tudott hozzájárulni a projekthez.
Következéskép, az EagleBurgmann Norway tömítéstechnikai szempontból kulcsszerephez jutott a Goliat-projektben, és felelősséget vállalt a szervezéséért és a lebonyolításért. Az EagleBurgmann Korea és a Hyundai között idejében létrejött a kapcsolat, és már néhány hónap elteltével valamennyi műszakai és kereskedelmi részlet tisztázása megtörtént, az EagleBurgmann-t kiválasztották erre a projektre és a megbízást is megadták részére.
Az EagleBurgmann számára ez azt jelentette, hogy a teljes FPSO vonatkozásában az összes kompresszor-tömítést, szivattyú-tömítést és az ezekhez tartozó ellátó-rendszereket kellett leszállítania. Valamennyi tömítést Németországban gyártották, a tömítés-ellátó rendszereket az EagleBurgmann Norway gyárában gyártották a NORSOK-Standard szerint. A teljes tömítéstechnika leszállítása már 2011-ben és 2012-ben megtörtént.
Összességében majd‘ 80, különböző építési típusú csúszógyűrűs tömítést szállítottak le a Goliat forgóberendezéseihez. A gépeket az olaj-fúrótornyon mindenütt alkalmazták, a nyersolaj-kitermeléstől az ivóvíz ellátásig.
A neves szivattyúgyártók (Finder, Seepex, Amarinth, Netzsch, Clyde Union, Flowserve, Leistritz, Hamworthy és Marelli) termékeibe a következő típusú tömítéseket építették be: H75VN, H75F-D, H75VKP-D, HRKS, Cartex-DN, Cartex-QN, valamint APItex egyes- és kettős-tömítések. Valamennyi kettős-tömítést az EagleBurgmann - NORSOK-konform – rendszerével látják el, az API Plan 53B szerint.
Ezen kívül, a Nuovo Pignone 4 kompresszorában DGS és PDGS gáztömítések működnek. Egy SeccoMix szárazon futó keverő-tömítést az A&G által gyártott egyik géphez szállították le.
A tervezés és az építési időszak alatti jó együttműködés alapján, már 2014-ben keret-megállapodás megkötésére került sor az ‚Eni Norway‘ céggel szerviz-szolgáltatások és alkatrész-ellátás tekintetében. Ez a szerződés 2017-ig van érvényben – 2021-ig szóló hosszabbítási lehetőséggel.
2015. júniusa óta az EagleBurgmann egy vagy két szervíztechnikusa állandó jelleggel van jelen a Goliat fedélzetén – ahol egyenként több, mint 150 munkanapot töltenek. Többek között üzembehelyezést és a különböző berendezések és gépek beüzemelését végzik, és gondoskodnak a javításról és karbantartásról.
Az alkalmazásra kerülő tömítéseket az EagleBurgmann TotalSealCare-Service szoftverével, a „SealCare Pro“ segítésével felügyelik. A javítási és szervíz-folyamatokat folyamatosan dokumentálják és ellenőrzik.
Az EagleBurgmann elérte, hogy szakértelmét, mint a tömítéstechnika területén működő megbízható partner, bizonyíthassa: